Τα εμβόλια COVID-19 μειώνουν κατά 50% τον κίνδυνο επαναμόλυνσης από τον ιό

Τα εμβόλια COVID-19 μειώνουν κατά 50% τον κίνδυνο επαναμόλυνσης από τον ιό, καθώς και εμφάνισης σοβαρής νόσου στο μέλλον

Στο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό Frontiers in Medicine, δημοσιεύθηκε σημαντική μελέτη η οποία απαντά στο ερώτημα που διατυπώνεται από πολλούς ότι δηλαδή «... αφού νόσησα από COVID-19 υπάρχει λόγος να εμβολιασθώ...»?

Οι Ιταλοί ερευνητές αξιολόγησαν δεδομένα μελετών που αφορούσαν περισσότερους από 18 εκατομμύρια (!!!) ανθρώπους, μελετών που βασίστηκαν σε δεδομένα εμβολιασμού σε χώρες της Ασίας, Ευρώπης, Αφρικής και ΗΠΑ. Η ερευνητική ομάδα αξιολόγησε διάφορες πτυχές της επαναμόλυνσης και της σοβαρής νόσου, συμπεριλαμβανομένων των διαφορών μεταξύ των ατόμων που έλαβαν 1-3 δόσεις εμβολίου, το μέγεθος προστασίας από νέα νόσηση σε διάστημα 12 μηνών μετά την τελευταία μόλυνση και τη σοβαρότητα και μεταδοτικότητα των διαφορετικών παραλλαγών του ιού.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στους ασθενείς που είχαν αναρρώσει από λοίμωξη COVID-19, ο εμβολιασμός που ακολούθησε μετά ορισμένο χρονικό διάστημα μείωσε τον κίνδυνο νόσησης στο μέλλον κατά 50% σε σύγκριση με μόνο τη φυσική ανοσία που παρέχει η νόσηση. Διαπιστώθηκε ακόμη ότι ο εμβολιασμός μείωσε κατά 50% τον κίνδυνο εμφάνισης σοβαρών συμπτωμάτων COVID-19 κατά τη διάρκεια της επαναμόλυνσης.

Λεπτομερέστερα, μεταξύ αυτών που ενέρρωσαν, όσοι είχαν λάβει δύο ή τρεις δόσεις εμβολίου είχαν 50% έως 60% χαμηλότερο κίνδυνο επαναμόλυνσης από εκείνους που δεν έχουν εμβολιαστεί.

Τα αποτελέσματα ήσαν ανεξάρτητα από το στέλεχος του ιού που επικρατούσε την χρονική περίοδο διενέργειας των διαφόρων μελετών.

Επομένως σύμφωνα με αυτή τη μελέτη που αφορούσε σε τεράστιο αριθμό ασθενών (18.000.000!!!) επιβεβαιώνεται η προηγούμενη άποψη σύμφωνα με την οποία ακόμη και τα άτομα που νόσησαν από COVID-19 θα πρέπει να εμβολιασθούν αφού η νόσηση μόνη της προσφέρει μικρότερη προστασία σε σύγκριση με τον εμβολιασμό.